Monday, May 19, 2008

Dve leti nastopanja

V soboto 17.5. sem praznoval dveletno obletnico od prvega samostojnega stand up comedy nastopa. Takšna priložnost terja pogled nazaj.

Dolgo časa se mi je po glavi motala ideja, da bi se ukvarjal s stand up komedijo. Prvi stand up, ki sem ga kdaj videl, je bil Robin Williams – Live on Broadway. Genialno. Zaljubil sem se. V obrt. Preko IMDB sem videl, da stran, v primeru, da vam je bil všeč Robin, priporoča tudi ogled Eddieja Izzarda. Malo sem poklikal in se čudil nad njegovim izgledom. Sprva me ni pritegnil. Ko pa sem dojel njegov smisel za humor, me je prevzel. Večkrat sem si ogledal vse njegove showe in bil odločen, da moram tudi jaz to početi. A kako. Kje. S kom. Pričel sem množično gledati ameriške standuperje, pripravljal material in tuhtal, kako bi prišel do lastnega nastopa.

Po glavi so se mi motale ideje, da bi sam organiziral kaj, a nisem imel dovolj materiala, niti predstave, kdo za vraga, bi me bil pripravljen angažirati. Miki Bubulj je bil več let moj sosed v bloku, večkrat sva se pogovarjala o maturi in podobno. Še bolj smo se spoznali pri snemanju filma Tu pa tam. Za film mi je šlo ogromno ur življenja, za katere vem verjetno le jaz. Nabiral sem storže in travo po gozdu ob 7h zjutraj, se vozil v Ljubljano po pištole in trepetal, da me ne ustavi policija, kupoval tabletke in podobno. Istočasno pa zjutraj sodeloval pri treningih pionirske ekipe, pisal članke o evropskem prvenstvu v košarki, se učil Rimsko pravo, na koncu pa sem bil mnoge težave pri filmu kriv jaz. Neupravičeno, mnogokrat pa tudi upravičeno. Bila je to pomembna in zanimiva izkušnja, vsega enostavno nisem zmogel.

Nekega zimskega dne sem v Kranju na trgu srečal Mikija. Omenil sem mu, da si želim nastopati, da bi tudi jaz delal stand up in če me vzame s sabo, ko bo nastopal. Nato pa čakal. Čakal sem več mesecev, ko je le prišel klic. »Na Tednu mladih organiziram debitantski večer, pripravi material, nastopil boš.« Srce mi je razbijalo, bil sem navdušen. Sanje se uresničujejo. Pripravil sem za 20 minut material, ki je bil močno pod Izzardovim vplivom, na trenutke kar dobesedno. Na dan nastopa sem imel na fakulteti izpit. Iz Maribora sem pridivjal v Kranj, se samo preoblekel in odpravil v takratni lokal Manana. Isti večer je debitiral tudi Klemen Bučan, ki je nastopil pred mano. Ker sem bil tako nervozen in zatopljen v lastne misli, se ne spomnim niti besede njegovega standupa. Ob koncu Bučanovega nastopa je lep del publike (njegovih frendov) odšel, povezovalec Miki me je povabil na oder. Začel sem nervozno, ko je prišel prvi smeh, sem si oddahnil. Nastop je šel presenetljivo dobro, imel sem celo dva aplavz breaka. Vmes je lastnik lokala na drugem koncu pripravil platno in začelo se je finale Lige prvakov v nogometu. Neugodno. Nastop so tako prekinjali glasni vzdihi in vzkliki. Nekako sem uspel zadevo speljati do konca in si prislužil aplavz. Fju. Šlo je. Zvozil sem. Pozitivni odzivi so mi dali vedeti, da sem na pravi poti.

Do naslednjega nastopa je bilo potrebno počakati več kot pet mesecev, saj sem štiri mesece preživel v ZDA. Po vrnitvi sem oktobra na fakulteti opazil reklamo za spoznavni večer. Stand up comedy - B&B show. Poklical sem Mikija in ga prosil, če lahko z njima nastopim tudi jaz. Bila je to klasična mariborska pijanka. Nastopil sem kot zadnji. Pozornost je bila minimalna. Poslušali so me redki v prvi vrsti. Nisem se znašel in precej pogorel. Spomnim se, da me je organizatorka po nastopu iz usmiljenja celo objela, češ, saj bo, vredu si bil. Ker ponudb za nastope ni bilo, sem moral stvari vzeti v svoje roke. Poklical sem Bučana in dogovorila sva se, da bova nastopala skupaj. Pričel sem klicati in pošiljati ponudbe vsem možnim. Odgovori so bili redki. Najin prvi ekipni nastop je bil v domžalskem Mercatorju. Obup. Potem pa je le prišel. Mail od Jasne iz Gromke. »Mi bi imeli stand up.« Aleluja. In tako se je začelo. Prvi uspešen nastop, ki so mu na srečo sledili mnogi. Na seznamu že imam 77 nastopov. Po dveh letih je situacija v slovenski stand up komediji drugačna. Nastopamo redno, praktično vsak teden.

Vsi tisti, ki so želite nastopati in bi radi začeli, imate sedaj več kot idealne pogoje. Vsak, ki želi nastopati, bo dobil priložnost. A morate vprašati, morate poklicati, pocukati za rokav. Prvi nastopi bodo brezplačni, ob dobrem delu pa plačilo ne bo izostalo. Moj kontakt je na voljo na spletni strani, vsakemu, ki bo želel z nami, bomo ugodili. Na nastop, da ne bo pomote.

4 comments:

Unknown said...

Vse najboljše, pa čimveč Metelkovsko-Sevniških nastopov nama ob najinem jubileju želim jst******

BUCHAN a.k.a. the real Kekec

Unknown said...

Torej, tisto na Majskih igrah pred dobrim tednom ni bil tvoj prvi nastop?

Unknown said...

Bravo TIN čestitamo v dveh letih si postal dobra blagovna znamka in odličen stendaper. Bravo!

Tin said...

Hvala za čestitkeeeeeeee!
juhuhu ;)